自動回覆機械人/聊天機械人/ChatBot,呢樣野我相信對大家唔會陌生,今年香港亦玩到遍地開花。自2016年開始係一個偶然嘅機會下,我就接觸到Facebook嘅ChatBot。當時市場上冇咩ChatBot公司可以選擇,大多都只有外國同少量台灣公司有提供呢個服務。

外國/台灣/本地ChatBot都一樣?

聽落唔同國家嘅ChatBot呢樣野好似唔係好緊要,就應該唔洗咁著緊。但其實啱啱相反,因為ChatBot佢其中一樣好重要嘅功能,就係認字。雖然外國嘅ChatBot好多時都會比亞洲區經驗多,但我地都唔可以忽視台灣做出來的ChatBot。其實台灣同我地香港一樣都係用繁體中文字,加上佢地嘅電商 [E-commerce]比香港已經行得前同競爭都好大,所以就經驗同技術上亦唔會比香港差。而講返繁體中文呢個問題,其實對於好多外國嘅ChatBot係一個好頭痛問題黎。因為佢地認繁體中文嘅能力唔係你地想像中咁好,加上其實我地香港人嘅語言出曬名難搞。香港人講野同打字,好多時都中英夾雜[e.g. 我想call車],所以邊個國家出嘅ChatBot都係其中一個考慮因素。但ChatBot近呢幾年都發展得好快,繁體中文呢個問題都慢慢開始減少。

ChatBot功能知多少?

要建立ChatBot前,最基本都要知道佢有啲咩功能先。雖然呢樣唔係一個高智能嘅工具,但只要你識得用得好,一件簡單嘅工具都可以變得好有用。首先我介紹下佢有咩基本功能先:

1. 自動回覆留言

大家玩Facebook都會見到有人叫留言「+1」、「想要」等等字眼嘅帖文,而佢地好多時都可以秒覆你。到底係唔係有個人7×24咁,每日全天候睇住個Facebook,同時用極高速度去回覆所有人?呢個根本冇咩可能發生嘅事黎,但ChatBot就可以幫助你處理呢件事情。

不論你留咩言,ChatBot都可以自動咁幫你覆返你預設嘅回覆。除此之外,仲可以根據指定Keyword咁回覆指定句子。

2. 自動發私人信息 (Inbox) 比留言者

如果你有主動send inbox比你嘅客人的話,大家都會好明白,呢個動作好多時都會係Copy & Paste。但係ChatBot佢就可以自動將你預設左嘅信息,直接Inbox比留言者。完全係一個慳時間嘅好工具。

3. 自動化、引導性的信息,能更人情化去解決不同問題

其實每天客人嘅問題來來去去都圍繞住價錢、地址、產品資料⋯⋯自動化回覆曬呢啲問題,真係可以慳返好多時間。但單單用以上所講嘅方法回覆客人,其實雙方感覺都是冷冰冰的。而ChatBot佢就可以用一個叫Messeger Tree的功能,將整個對話流程預先設定。使對話變得更流程化,可以一步一步引導客人接收到你的信息。而且,你更可把客人分流,根據佢地不同需要將不同信息比佢地。令信息更符合客人的問題及更人情化。不過呢個已經係比較進階少少嘅功能黎,但如果你掌握到就一定可以幫到你手。

4. 廣發信息

呢個功能,就係好多老闆好鐘意嘅功能。其實每一個Inbox過你嘅客人,ChatBot都會記錄住佢做Subscriber。我地就可以向呢班Subscriber,直接傳送信息。以前我地要send信息比用戶要一個一個send,但而家幾個制就可以一次過send比超過1000人。但因為Facebook本身都好著重用戶體驗,所以呢個功能絕對唔可以發放宣傳信息。

如何安裝ChatBot?

安裝好簡單,首先你要係Page Admin。跟住就去你想用果隻ChatBot到,跟住以下Step,幾下就裝好。唔係咁簡單都唔用呀?

呢到會以ManyChat黎做示範,所有ChatBot都一樣咁裝:

1. 先去左ChatBot嘅網站,再撳Get Started Free

2. 入到去佢就會叫你登入你嘅Facebook Account

3. 登入完佢就會再次確定你以咩身份去做

04

4. 跟住佢循例上會同你講會管理你啲咩野,可以照撳確定得

05

5. 當你確定曬之後,就會自動去返ChatBot個網站,緊接就係問你啲好基本嘅資料

06

6. 所有野都答曬,終於都黎到呢板。搵返你要裝果個Page,然後撳個藍色制。(提多次,要Page Admin先有得裝)

07

7. 大功告成,大家可以使用你地嘅ChatBot啦!

08

 

如果對Digital Marketing有咩任何問題,都可以Facebook Add我一齊研究嫁。

Facebook: 我不懂Digital (@idontknowdigital)